CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 20, 2009

BBQ...Malam Sabtu..

Hari sabtu lepas..1 family saudara terdekat nak buat birthday untuk anaknya..dah cadang cadang nak buat BBQ untuk makan makan masa celebrate birthday nanti..cadang cadang juga nak buat disini dirumah saya..tapi memandangkan ayah pun dah lama tak ke Muar, tidur sana..maka terjadilah pertukaran cadangan..birthday tu akan dibuat di Muar..rumah Mak Usu saya..dalam pukul 3 petang family pun gerak lah kesana..op..op saya tak ikut..kenapa saya tak ikut..badan terasa penat sangat..lagipun saya dan kawan ada cadangan nak ke Dataran Pulau di Mersing..oleh sebab hujan turun tak berhenti henti terpaksa dicancelkan cadangan nak ke Mersing..tengah sedap sedap layan tengok TV..tiba tiba tergerak pulak nak ke Muar..tanya kawan..kawan cakap ok je..lagi lagi ada BBQ..aiseh tak tahan nak makan dah..dalam pukul 8 malam dengan keadaan cuaca yang sejuk beserta hujan kitaorang memulakan perjalanan ke Muar..kitaorang tak tidur sana..malam tu juga balik..

ni kek harijadinya..siap ada 4 biji motor lagi.. budak budaknya nak kan motor je..

ni besday boy nya..dan acara memotong kek pun bermula..

ni tukang mengipas untuk BBQ malam tu.

nilah ayam BBQ yang baru nak dibakar dan yang dah siap..hitam hitam semua..almaklumlah tukang kipasnya bertukar tukar..sorang kata dah masak..sorang kata belum..tu yang jadi gerseng tu..

tetamu pada malam tu yang diimport dari Kluang..asalnya mereka ni dari A'Famosa Melaka..mandi2..otw nak balik..singgah sekejap..yang bertudung biru tu mak saya..orang kuat tu..

selepas diaorang selesai je makan..barulah tetamu tetamu tuan rumah datang..punyalah ramai..sampai tak sempat nak snap gambar..

nilah Mak Usu saya..tukang masak merangkap tuan rumah..yang sebelah tu..

yang sebelah tu adalah ibu kepada besday boy..dan ni anak anaknya..3 hero..

2 orang ni, anak buah saya..memang suka betul malam tu..dah kenyang makan dapat permainan lagi, tu yang tangan kiri kanan penuh, ada geng..suruh masuk tidur pun tak nak..

ni makanan saya ambik..selain ayam, ada juga daging yang diperap dengan rempah pastu dibakar, udang dan sotong..yang merah tu fav. saya..lengkong..kalau beri 1 loyang pun saya boleh habis makan..

gambar gambar banyak yang saya tak dapat nak snap..ingat nak datang sebagai tetamu je..rupanya kena tolong juga..ada juga menu lain selain BBQ..bihun, mee goreng, nasi lemak, buah buahan..sebelum balik saya minta mak bungkuskan makanan..mana tau esoknya lapar, panaskan..boleh dimakan lagi..dalam pukul 11 malam baru saya dan kawan bergerak balik..tu pun dalam kereta tersenguk senguk..kena tahan mata, kalau tak kawan yang drive tu pun mengantuk sama..

4 comments:

Hernee Nazir said...

cam best jek ngah..hehehe

angah said...

best..yang mana 1 kak..

Hernee Nazir said...

smua..hehehe

angah said...

apa lagi buat lah kak..family gathering..menu BBQ..